Classic Movies at The Mini Theatre 小さな映画館で上映される昔の映画 [English and Japanese]

avatar
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

IMG_8598.jpeg

Classic Movies at The Mini Theatre

Do you prefer a small theatre or a large theatre to watch classic movies? Or do you prefer watching them at home?

I used to visit mini theatres when I was really into movies. I still enjoy watching movies, but back then, I craved the experience. I often chose mini theatres with classic chairs and small rooms with fewer people. Sometimes, I like visiting big theatres to watch cool sci-fi movies. I also enjoy watching movies at home in comfortable loungewear.

IMG_8596.jpeg

In the closest town, there's a cute mini theatre that constantly shows cool movies. Their selection is always interesting, and they sometimes screen Japanese films. Although I don't visit often, I like to check out the movie posters, like this one.

"Creature Features" is the poster that shows the upcoming movie selections. The Frankenstein poster looks so cool and classic. Some of the posters are very nostalgic. The ticket prices are also quite reasonable.

Nowadays, I feel comfortable watching movies at home, but I still like checking out movie posters like this in town.

IMG_2655.png
Japanese 日本語

IMG_8598.jpeg

小さな映画館で上映される昔の映画

みなさんは昔の懐かしい映画を観るとしたら、小さな映画館と巨大な映画館のどちらで観たいですか?それとも自宅でゆっくり観たい派ですか?

昔、映画ばかり観ていた時はよく小さな映画館を訪れていました。今でも映画を観るのは好きですが、その頃は暇さえあれば映画を観まくっていました。古い映画館の椅子と小さな部屋の中で少ない観客で観るシネマ(キネマ)を好んで訪れていました。ときどきSFモノを観るときなどは大きな映画館に行くのも好きですが…。部屋着を着てくつろぎながら家で観る映画ももちろん好きです。

IMG_8596.jpeg

いちばん近い町にはかわいらしい小さな映画館があって、そこでは頻繁にいい映画を上映しています。その映画館の映画のチョイスはいつもおもしろく、邦画もよく上映されています。あまりその映画館に出向くことはないのですが、こうしてポスターをチェックするのが楽しみです。

近々上映予定の「クリーチャー・フュチャーズ」というタイトルのポスターが貼ってありました。フランケンシュタインの昔のポスターはかっこいいですね。とても懐かしいポスターがたくさん並んでいます。チケットの値段もお手頃です。

最近はもっぱら家でまったり映画を観る方が心地よいですが、こうして町に貼ってあるポスターを眺めるとやはりワクワクします。

IMG_2655.png

Thank you for reading!
お読みいただきありがとうございます。

CC00DA7D-4D50-4C3E-A1C8-9B60FB1E8506.jpeg
https://koto-art.wixsite.com/mysite-1



0
0
0.000
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
2 comments
avatar

昔の映画のポスターってすごく味がありますね〜
フランケンシュタインのはすごく怖い!「怖い映画だぞー」ということを伝えるのがポスターの役目だったんだなということが伝わってきます。
私は自宅でくつろいで観るのが好きで、もう随分と前からレンタルDVDを利用していて、最近はサブスクリプションサービス利用です。
大画面・大音響もいいのですが、こういう素朴な映画館は貴重ですね。

avatar

こういうポスターは味だらけですよね!フランケンシュタイン怖いけどとっても好きな感じです。aitommylrさんはご自宅でくつろぎ派なのですね!私もすっかり自宅派です。レンタルをしているのですね〜。おっしゃる通り、素朴な映画館は営業がたいへんだとは思いますが続いてほしいですね。